بيوگرافي روزبه بماني شاعر، ترانه سرا و خواننده تواناي ايراني (بخش اول)

تازه ترين اطلاعات موزيك ايراني و خارجي را در اين خبرنامه بيابيد

بيوگرافي روزبه بماني شاعر، ترانه سرا و خواننده تواناي ايراني (بخش اول)

۷۷ بازديد

 

روزبه بماني (متولد ۷ آذر ۱۳۵۷ در تهران)، شاعر و ترانه‌سراي و خواننده تواناي ايراني است. او فعاليت هنري خود را با كمك بهروز صفاريان، آغاز كرد و سابقه همكاري با هنرمندان نامي ايران از جمله گوگوش، احسان خواجه‌اميري، علي لهراسبي، كاوه يغمايي، محمد اصفهاني، داريوش اقبالي، رضا يزداني (خواننده)، محسن چاوشي، محسن يگانه، فرزاد فرزين، مهدي يراحي، سينا سرلك، هلن، كامران و هومن، رضا صادقي، مهدي يغمايي و عليرضا عصار را در كارنامه خود دارد. روزبه در خانواده‌اي متولد شد كه هيچ پيشينه هنري ندارد، اما به گفته خود او به هنر علاقه‌مند است. او در جواني فوتبال را به طور جدي دنبال مي‌كرد تا جايي كه به اردوي تيم ملي جوانان ايران دعوت شد. اما او فوتبالش را ادامه نداد و به تحصيل در رشته مهندسي متالوژي مشغول شد. پس از مدتي از تحصيل در اين رشته انصراف داد و دانشجوي رشته مهندسي نرم‌افزار شد. در ادامه وي به تحصيل در رشتهٔ ادبيات فارسي پرداخت، اما پايان آن نامشخص است. روزبه بماني ازدواج كرده و متاهل است.

 

آغاز كار هنري

 

بماني از نوجواني به حافظ و سعدي علاقه داشت. او رفته رفته به شعر نو علاقه‌مند شد و آثار اخوان ثالث و فروغ را خواند. در ۱۸ سالگي اولين شعر خود را در قالب شعر نو و تحت تأثير اشعار سهراب و شاملو نوشت و در ۱۹ سالگي اولين ترانه‌اش را سرود. وي در سال‌هاي فعاليتش با بسياري از خوانندگان مشهور ايران كار كرده و چند بار در نظرسنجي‌هاي معتبر به عنوان «بهترين ترانه‌سراي سال» دست يافته‌ است. او در تيتراژ برخي برنامه‌هاي تلويزيوني به دليل ممنوع الاسم بودن، از نام‌هاي مستعار «بهزاد بماني»، «بهروز بماني» استفاده كرده‌ است. همچنين بسياري از خوانندگاني كه از اشعار و ترانه‌هاي وي استفاده كرده‌اند، نتوانسته‌اند نام وي را به عنوان ترانه‌سرا به صورت رسمي درج نمايند.

 

از ترانه سرايي تا خوانندگي 

 

به گفته خودش علاقه‌اي به خوانندگي ندارد و تنها در جواني وسوسه برخي ترانه‌ها وي را به خوانندگي ترغيب مي‌كرد. در سال ۱۳۸۵ ترانه منو زير سايه خودت بگير (سروده خودش) را با همكاري نيما مسيحا و مهدي يراحي اجرا و در سال ۱۳۸۶ تيتراژ برنامه شب شيشه‌اي با ترانه‌اي از خودش را اجرا نمود. همچنين پس از زلزله سال ۱۳۹۱ آذربايجان دكلمه آوار را به مردم اين استان تقديم كرد. وي در فيلم سينمايي ربوده شده نيز چند اثر از ترانه‌هاي خود را اجرا كرده ‌است. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.