مروري بر بيوگرافي فرزاد فرزين (بخش اول)

تازه ترين اطلاعات موزيك ايراني و خارجي را در اين خبرنامه بيابيد

مروري بر بيوگرافي فرزاد فرزين (بخش اول)

۶۸ بازديد

فرزاد فرزين (متولد 3 تير ماه سال 1360 در تهران) خواننده موسيقي پاپ و هنرپيشه است. او فارغ التحصيل رشته مديريت صنعتي از دانشگان آزاد است. سپس به دليل صداي خاصي كه داشته به هنر روي آورده و در كلاس هاي آواز شركت كرده است. ويژگي اصلي فرزاد فرزين اجراي كنسرت‌هاي نمايشي همراه با پرفورمنس هاي جالب است كه وي را از ديگر خوانندگان متمايز مي‌كند. او تك پسر خانواده است و يك خواهر بزرگتر به نام نيلوفر دارد. در زمان بچگي چون خواهرش كلاس پيانو ميرفت كيبورد موسيقي داشت و به فرزاد اجازه نمي دادند از كيبورد خواهرش استفاده كند، اما بعدها متوجه شدند كه استعداد دارد و او را نيز بايد ميفرستاند كلاس. پدرش مشاور وزير راه و ترابري است كه البته بازنشسته شده است و مادرش نيز هم رئيس ثبت احوال بوده و الان بازنشسته شده است. تيم مورد علاقه فرزاد فرزين پرسپوليس است وي همچنين تيم هاي بارسا و رئال را نيز دوست دارد. فرزاد فرزين سال ۱۳۹۰ وقتي ۳۰ سال سن داشت با خانم “شيوا كاكاخاني” ازدواج كرد و به جرعه متاهلين پيوست.

شروع فعاليت خوانندگي فرزاد فرزين

از دوران نوجواني به موسيقي علاقه داشت تا سن ۱۷ سالگي موزيك مي ساخت و آلبوم جمع ميكرد گرچه شنونده آهنگهايش فقط پسردايي‌ هايش بودند. وي در كلاس هاي سروش عازمي خواه كه نوازنده ويولن در اركستر ملي است، سلفژ را ياد گرفت و به طور جدي و حرفه اي از سال ۱۳۷۸ فعاليتشو آغاز كرد و تاكنون هفت آلبوم رسمي منتشر كرده است. فرزين در زمينه ترانه سرايي با ترانه سراياني چون ياحا كاشاني، روزبه بماني، پويان بوترابي، علي ايليا و زهرا عاملي همكاري كرده و ترانه بعضي از آهنگ‌هايش را هم خودش نوشته است. فرزاد فرزين موسيقي را با «گروه كروز» شروع كرد، امّا به دلايل شخصي گروه را به قصد كار كردن روي آلبوم اوّل خود (شراره) ترك كرد.

تدارك «شراره» ۳ سال به طول انجاميد و در نهايت آلبوم در سال ۱۳۸۳ منتشر شد. آهنگسازي قطعه‌هاي شراره بر عهدهٔ خود فرزاد، «ياشار صباحي» و «علي ثابت» بود و ارژنگ حقاني آن را تنظيم كرده بود. پس از اين فرزاد فرزين همكاري با خوانندگان ديگر را شروع كرد و با «مهدي مقدم»، «مهدي مدرس»، «رضا صادقي» و «اميد آمري» در قطعات پشت صحنه و هموطن هم آواز شد و قطعاتي را براي ديگر خوانندگان تنظيم كرد و در آلبوم «متاسفم» به خوانندگي «محسن چاوشي» حضور افتخاري داشت. در اين مدت او چند موزيك ويديو هم تهيه كرد كه براي كارهاي بعدي او را دچار مشكل ساخت.

بعد از شراره، فرزاد فرزين كار بر روي آلبوم دوم خود، «تعقيب» را با تنظيم دوباره آهنگ‌هاي غيررسمي خود شروع كرد كه متأسفانه توسط شخص يا اشخاصي كه هويت آن‌ها ناشناس ماند، به‌طور غيررسمي منتشر شد. بعد از اين مسئله، فرزاد فرزين سراغ تيم جديدي از آهنگساز و تنظيم كننده‌ها رفت تا روي آلبوم ديگري كه «شوك» نام گرفت كار كند. دومين آلبوم رسمي او با نام شوك در سال ۱۳۸۷ به بازار عرضه شد و مورد توجه منتقدين قرار گرفت. بيشتر قطعات آلبوم با آهنگسازي فرزاد صورت گرفته بود و آهنگسازاني مثل «فرزاد فتاحي» آن‌ها را تنظيم كرده بودند. اين آلبوم مورد توجه زيادي واقع شد و در جدول فروش، با فروش بيش از ۱۴۰۰۰۰ نسخه، در رتبهٔ پنجم قرار گرفت. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.