مروري بر بيوگرافي رضا صادقي خواننده پرآوازه موسيقي پاپ (بخش اول)

تازه ترين اطلاعات موزيك ايراني و خارجي را در اين خبرنامه بيابيد

مروري بر بيوگرافي رضا صادقي خواننده پرآوازه موسيقي پاپ (بخش اول)

۸۰ بازديد

 

رضا صادقي (متولد ۲۵ مرداد ۱۳۵۸ در بندرعباس) خواننده موسيقي پاپ، آهنگساز و ترانه سرا است. رضا صادقي در بيشتر آثارش، ترانه سرايي و آهنگسازي به عهده خودش بوده است و در اشعار بندري اش از سروده هاي ابراهيم منصفي و محمدعلي قويدل استفاده نموده است. خواندن را از زمزمه هاي قرآن آغاز كرد و آشنايي او با موسيقي به طور تصادفي در ۱۶ سالگي صورت گرفت. پس از آشنايي با سبك هاي گوناگون تصميم به ابداع روشي به اسم خود نمود و نخستين تجربه خود در موسيقي را تحت عنوان آلبوم راز عشق در سال 1372 ارائه كرد. بعد از آن همكاري خود را با گروه هنري كيميا آغاز كرد و آلبوم هاي گل لاله، روياي شيرين و مستانه و ديوانه را ارائه كرد. چندي بعد براي ترقي در كار به تهران آمد.

 

علاقه او به هنرمنداني مانند چشم آذر و بابك بيات سبب گرديد تا آثار او تحت ‌تأثير آن ها قرار گيرد. همچنين وي در برخي كارهاي خود از شعرهاي مهدي اخوان ثالث و سهراب سپهري استفاده نموده است. وي در زمينه شعر و ادبيات فعاليت دارد و به شاعراني چون اخوان ثالث، حافظ، مولانا، سهراب سپهري، شاملو علاقه مند است. صادقي در سال 1375 اثر گل لاله را ارائه كرد كه به نوعي با كارهاي قبلي او تفاوت داشت. وي در سال 1376 بندر قديم، 1377 مستانه و ديوانه، در سال 1378 روياي شيرين و ده ثانيه را به بازار موسيقي ارائه داد. در سال 1380 كاست عاشقم من را كه با گيتار اجرا شد، به بازار روانه كرد كه مورد استقبال قرار گرفت. او مدت 8 سال پيراهن مشكي به تن داشت و همه مردم او را مشكي پوش مي شناختند تا اينكه در سال 1381 كاست حكايت مشكي پوش را روانه بازار موسيقي كرد و يك سال بعد آلبوم مشكي رنگ عشقه. سال 1384 صادقي اولين آلبوم رسمي خود را با عنوان «پيرهن مشكي» و در سال ۱۳۸۶ آلبوم «وايسا دنيا» را عرضه كرد و توانست عنوان بهترين آهنگساز و خواننده را به خود اختصاص دهد.

 

پس از مدتي رضا صادقي آلبوم سومش را به نام يكي بود يكي نبود در سال 88 منتشر كرد. وي در سال 1390 آلبوم ديگري به نام آلبوم ديگه مشكي نمي پوشم! را ارائه كرد. تراك 5 اين آلبوم به همين نام است. در پي اعلام نام اين آلبوم شايعات نادرستي مبني بر اتمام مشكي پوشي وي بيان مي شد كه پس از توضيحات خود رضا صادقي و قسمت پاياني اين ترك مشخص شد كه در اين ترانه رضا صادقي مي گويد: واسه رفتن از اين دنيا ديگه مشكي نمي پوشم! در اين آلبوم شعر 12 آهنگ را خود رضا صادقي گفته است. رضا صادقي در فيلمي با نام بي خداحافظي بازي كرد است، در اين فيلم رضا صادقي با نام شخصي خودش بازي مي كند، در پي شايعاتي مبني بر اينكه اين فيلم زندگي واقعي اوست، در اوايل فيلم ذكر شده است كه صرفاً از زندگي رضا صادقي برداشت نمايشي شده است. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.